info Marokko gevraagd , wie is er geweest ?

Door: richardkiter Reacties: 2 Hits: 984
richardkiter 07 February / 2024 / 08:25
Planning is om in maart/april naar Marokko te gaan met de Kamperdt om te Kite surfen en wing foilen.
 
Via Spanje naar Marokko met de ferry. Dakhla ben ik al geweest en is te ver om naar toe te rijden dus hier geen info over.
 
Vragen :
 
Wat is de voordeligste plaats in Spanje om met de Ferry de oversteek naar Marokko te maken? Kan je dit op de bonnefooi doen de overtocht maken of moet je dit van te voren boeken ?
Hoe is de wind/temperatuur in het voorjaar langs de kust ?
Welk sim kaartje/prepaid voor de mobiele telefoon kan je het beste gebruiken in Marokko ? Wifi op campings ?
 
Wat zijn de kite surf/wingfoil spots die je zeker gezien moet hebben ?
 
 
Alle info welkom over Marokko.
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

harmsel 19 February / 2024 / 07:54

Hoi, 

Wij zijn er een paar weken geweest met de camper. Wel al weer 15 jaar gelden....

Het noorden is niet leuk. Daar zijn ze gewend aan toeristen. Essauoira is goed om te beginnen. Alles ten noorden daarvan kun je overslaan.  Moulay Bouzerktoun is geniaal. Dat is echt de beste wave spot en een geweldig dorpje. Er zijn meer mooie spots in het midden en zuiden. 

De boot boeken alleen handig asn het begin van zomervakantie. Ohja, tijdens Ramadan is het niet gezellig en lastig om uit eten te gaan. Tip: alcohol is heel lastig te vinden,  buiten de hotellobby om. Dus neem dat zelf mee als je daar behoefte aan hebt. 

De mensen voorbij het noorden zijn goudeerlijk. De surfspullen lagen snachts altijd buiten. 

 

Wij zijn heel Europa door geweest. Marokko was het hoogtepunt. Ik was met mijn vriendin, dat was prima te doen,  zolang ze niet in bikini ging lopen in de kleine dorpjes. 

Last edit by: HARMSEL
Kite

richardkiter 22 February / 2024 / 07:41

Harmsel, bedankt voor de info, klinkt goed allemaal

Boot boek ik bij Carlos met een open ticket, kan je gelijk wat geld wisselen en een sim kaartje kopen 

 Moulay Bouzerktoun heb ik bij mijn faforieten gezet, ziet er goed uit.

Ik heb er zin in.

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us