tja en wat nu

Door: theconsul Reacties: 8 Hits: 1290
theconsul 05 January / 2024 / 19:09

Hey,

Het wordt tijd om mijn oude kites te vervangen maar geen idee welke te kopen.

Gezien het januari is hoop ik ergens een dealtje te kunnen pakken met een 2023 of 2022 kite maar de vraag is natuurlijk welk merk en type.

Ik ben het gewoon een 12 en een 9m te hebben alhoewel ik altijd probeer direct te starten met de 9 en de 12 niet aan te raken, wegens te traag/log. Soms vraag ik me af of ik niet beter 8m/13m ga, daar ben ik nog niet uit. Ik vind 9m/12m teveel overlap hebben.

Ik vaar 95% twintip, freeride en weeg 82kg, beetje cruisen, beetje waves, en beetje jumpen, je leest het al, van alles wat maar niets in het extreme. Ik ben 55 jaar nu en het mag wat rustiger ;-)

Vind het niet makkelijk want bij alles wat je leest is de kite waar ze over spreken natuurlijk top.

Ik zoek een mooie deal, 1 of 2 kites, hoeft niet model 2024 te zijn, wel goed qua kwaliteit en prijs natuurlijk. Ik heb niet direct een budget want het hangt af wat het is natuurlijk.

Als je een goede ervaring hebt met een 2022 of 2023 kite die de bank niet breekt dan hoor ik het graag :)

Alle tips welkom :-)

thanks

Roger

theconsul had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Krabbendijke met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Cult (2009)

FlyingFox95 06 January / 2024 / 21:54

Ha Roger,

 

Wellicht handig om erbij te vertellen wat je nu al die tijd gevaren heb en wat je vooral doet met je kites (waven, freestyle, bigair of meer freeride met af en toe wat springen). Is het dat laatste kan je kijken naar de naish pivots, reedin's of orbits die hier en daar met grote kortingen worden aangeboden (oa kitemana).

asluis 08 January / 2024 / 06:08

Gewoon een allround kite nemen.  Fone bandit, duotone evo, north reach, reedin

 Koop je mooi een overjarig model via 1 van de grote winkels

Janvanbun 08 January / 2024 / 11:41

Naish Pivot 2023 model, fijne allround kites die weggaan met een korting van 50% a 60%.

theconsul 10 January / 2024 / 09:50

we zullen de online shops eens afschuimen, thx ;-)

theconsul had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Krabbendijke met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Cult (2009)

Caspian 13 January / 2024 / 19:46

Ik vaar zelf de Naish Pivot dus ik ben zeker wat bevooroordeeld.

Als onpopulaire mening: kijk eens naar de Triad of de reedin supermodel V3 op you love it... niet de snelste webshop, maar als je tijd hebt, kun je er heel goede deals doen...9m triad 2023 570€... Zeker ook eens mailen of sturen, dan krijg je soms nog een scherpere prijs.

Surfpirates kun je ook steeds mailen voor een goede prijs en hebben ook vaak heel scherpe aanbiedingen.

Ik zou inderdaad gewoon freeride/allround kite gaan. Er zullen wellicht nog wel wat aanbiedingen zijn. 

De Ozone Edge is ook wel echt een chille kite maar vind je niet in aanbieding.

asluis 14 January / 2024 / 21:06

We hebben hele goede kiteshops in Nederland waar ook best een mooie deal te maken is voor overjarig materiaal. 

You love it is duits en vreselijk traag qua leveren ( duurt weken) en nooit bereikbaar.

Surf pirates is duits, dus dan ook niet bij de Nederlandse dealer gaan zeuren als je service nodig hebt.

Support your local dealer!  

Kitemana, vd Berg, telstar, etc {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Caspian 20 January / 2024 / 08:21

Ja, dat hoor ik steeds... Maar is echt niet mijn ervaring met YLI... Een-twee weken wachten max... (en vaak zelfs nieuwere spullen krijgen dan besteld)

Maar ik zei het al... onpopulaire mening ;)

 

Wat je opmerking betreft over locale shops... Ik ben helemaal mee hoor. Ik hoor ook vaak eerst daar. Heb al vanalles besteld bij bovengenoemde kiteshops. Maar als ik per kite 200€ meer korting krijg in Duitsland en ik koop 3 nieuwe kites. Dan is het me die 600€ (of zelfs meer) wel waard. 

Ik heb trouwens al garantiegevallen gehad met surfpirates. Werd direct opgelost door hen en was even snel opgelost, zo niet nog sneller dan als ik zelf naar mijn eigen kiteshop had moeten gaan.

asluis 23 January / 2024 / 16:08

Struin het internet maar af over YLI,  zeer traag maar uiteindelijk levert hij wel.