kitespullen leasen?

Door: yvveen Reacties: 24 Hits: 3025
yvveen 31 July / 2015 / 18:35

Dag Hanglossers,

Ben voor mijn studie met een klein marktonderzoekje bezig. Ben benieuwd hoe jullie er over denken.

Alles is te huur/te leasen; van auto's tot telefoons, van wasmachines tot galajurken. Maar kitespullen nog niet, althans niet op kwartaal/jaar basis. 

Stel dat je zelf kan bepalen wat je wilt leasen: een gehele set of alleen een boardje (bijvoorbeeld om te zien of je het leuk vindt om strapless te varen). Daarbij kan je zelf bepalen of je elk jaar het nieuwste materiaal wilt of dat je het prima vindt om met bijvoorbeeld 2012 materiaal te varen.

Je kan zelf je eigen risico en daarmee een bijbehorend lease bedrag per kwartaal/jaar bepalen. Afhankelijk van je eigen niveau. Als je erg ervaren bent is de kans dat je een kite doormidden vaart kleiner en dit wil je dan ook terugzien in je leasbedrag en eigenrisico, dmv zelf selectie. Een team van uitstekende reparateurs garandeert de kwaliteit van het te huren materiaal. Bovendien zou je na een periode leasen de optie hebben om het materiaal definitief jouw eigendom te maken door het te kopen.

Op deze manier kan je gemakkelijk je materiaal upgraden als je beter wordt en kan je voor periodes wat experimenteren met verschillende modellen in plaats van dat je dit elke keer moet aankopen. Het maakt voor beginnende kiters de stap om te starten met kiten ook een stuk kleiner gezien je niet alles hoeft aan te kopen en ervaren kiters kunnen gemakkelijker wisselen naar het materiaal wat het beste bij hun past.

Ben benieuwd naar jullie feedback. 

Cheers.

 

kaliskiter 31 July / 2015 / 19:11

Hey yves,

ik ben zelf student en heb daarom niet het vermogen om altijd maar nieuwe spullen te kopen.Wel lijkt het mij ideaal om eens per jaar nieuw materiaal te testen, bijvoorbeeld door een kite te ''leasen'' als ik opvakantie ga. Verder heb ik vrienden die alleen kiten met mooi weer in de zomer(Ik ga geen namen noemen) Voor hen zou het ook wel een optie zijn om alleen spullen te huren in de zomer maanden.

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe voordelig het is om zo'n kite te leashen

joe

Faxie 31 July / 2015 / 19:39

Een leash kost je rond de 25,-

martin404 31 July / 2015 / 21:10

Als je zelf nog niet een volledig set kites hebt, ben je per definitie waarschijnlijk ook nog niet zo ervaren.

50/50 kans dat ik de kite dan gesloopt terug krijg.

Aan die persoon zou ik geen nieuwe kite leashen, tenzij ik er bijna hetzelfde aan verdien, als dat de kite origineel kost.

 

Met een huurauto, weet ik in ieder geval dat die persoon een rijbewijs heeft en onder normale omstandigheden niet meerdere keren per dag ergens tegenaan rijd.

Zelfde met galajurken, washmachines en telefoons.

Als iemand een volledige week kitelessen heeft gehad, dan crashed hij hem waarschijnlijk nog minstens 3x per sessie.

 

Lijkt me dus lastig om er met een laag risico iets aan te verdienen en het tegelijkertijd niet veel te duur te maken.

Als ik eerlijk tegenover mijn klanten zou zijn, zou ik ze adviseren om 2dehands spullen te kopen.

No kite related brand affiliations

Slis 31 July / 2015 / 21:45

dit concept is volgens mij in noordwijk als eens gedaan...

BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

frank82 31 July / 2015 / 22:29

Ocean Rodeo heeft ook een soort van lease systeem, vind het zelf maar niks. Leasen moet altijd op verdiend worden dus ik koop m'n spullen liever :)

et1961 01 August / 2015 / 09:41

Leasen van goederen is alleen ontstaan omdat consumenten dergelijke goederen willen hebben, terwijl ze er de centen niet voor hebben. Vergelijk het met lenen van geld om dergelijke goederen te kunnen aanschaffen.

Waarom er niet gewoon voor werken en sparen, dan ben je ook nog eens een stuk voordeliger uit!

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

Marco B. 01 August / 2015 / 12:58

kopen of huren (leasen) is altijd een kwestie van afwegen. Of het nu gaat om een huis, auto, wasmachine, website, webshop of whatever. Huren (leasen) kost op de lange(re) termijn altijd meer dan kopen.

Betalen voor gebruik vs betalen voor bezit.

 

 

Dobbelsteen 01 August / 2015 / 13:34

Leasen zou ik wel nog willen doen. Denk dat er wel velen hier voor zouden te vinden zijn, met weinig moeite heb je dan elk jaar het nieuwste model.

Dat er op verdiend moet worden is logisch. Op dit vlak zal je vooral moeten gaan zoeken naar het evenwicht waarbij mensen willen betalen voor te leasen, of liever de extra moeite doen om nieuw te kopen (geld op tafel leggen dus, véél geld) en die dan zelf weer gaan verkopen.

Mij lijkt het niet onmogelijk, genoeg mensen die een set hebben van duizenden euro's en daar enorm hard op afschrijven.

Maar op vlak van risico weet ik het zo nog niet, die kites zien gewoon af. Zowel bij beginners als bij freestylers.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

kiterookie 01 August / 2015 / 13:41

lease

-financial lease: niks anders dan een gewone lening. Dus je moet rente betalen. Ik heb nooit achter leningen gestaan voor luxe goederen/ comsumtief credit.  Als je het bedrag niet bij elkaar kan sparen kan je het ook niet aflossen met rente.

- full operational lease: Dit wordt een lastig pakket.

- hoe moeten de lease maatschappijen/ geldvertrekker de afschrijving bepalen, aangezien zij geen verstand hebben van kite spullen?

-De geleasde spullen moet ook verzekerd worden, hoe wordt die premie bepaald,aangezien verzekeraar geen verstand hebben van kite spullen?

- wie moet de kosten betalen als er sprake is van schade? hoe moet de hoogte van de eigen risico bepaald worden?

-kan en beginner de eigen risico ophoesten?

-wat is er sprake is van opzettelijke schade? Diefstal door nalatigheid?

Ik kan nog best even doorgaan, maar kite sport is voor buitenstaanders een risico sport. Voor niet-watersporters heeft de  sport een  gevaarlijk imago. Ik geloof niet dat een lease maatschappij of een bank tijd en energie hieraan zal besteden, aangezien de sport ook nog eens een kleine niche markt is.

Als ik objectief moet zijn, vind ik het al jammer dat je de conclusie al hebt getrokken, voordat je überhaupt je onderzoek bent gestart, typisch weer zo'n  self-fullfilling prophecy onderzoek. Je moet hiermee oppassen, zo gaat de overheid en grote instellingen ook te werk, met alle gevolgen van dien.

Ik wil niet lullig doen, ik heb meerdere studenten begeleid bij hun afstudeer stage.

Het maakt voor beginnende kiters de stap om te starten met kiten ook een stuk kleiner gezien je niet alles hoeft aan te kopen en ervaren kiters kunnen gemakkelijker wisselen naar het materiaal wat het beste bij hun past.

hoe kom je hierbij? Je weet de kosten niet eens. In het stukje wat je hebt geschreven, is geen enkele nadeel benoemd, laat staan overwogen.

Je weet niet of een merk of shop  wilt deelnemen? ( bedrijfsimago?)

kosten van het materiaal is maar 1 van de zo vele criteria om te starten met kite surfen: kan ik zwemmen, heb ik tijd? hoe is mijn gezondheid? afstand? support van bv je partner?

Als laatst wil ik wel 1 conclusie trekken,

Bovendien zou je na een periode leasen de optie hebben om het materiaal definitief jouw eigendom te maken door het te kopen

een beginner zal zeker niet de kite overnemen, die hij/zij talloze keren heeft gecrashed. uren in het water heeft gelegen, niet altiijd afgespoeld, lekker lang in de zon en wind op het strand heeft laten staan.

Wat moet een lease maatschappij met dat ding denk je? Een ervaren kiter in dienst nemen en dat ding op marktplaats laten zetten? Wie moet zijn salaris uiteindelijk betalen?

Succes met je onderzoek.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dobbelsteen 01 August / 2015 / 14:44

-financial lease: niks anders dan een gewone lening. Dus je moet rente betalen. Ik heb nooit achter leningen gestaan voor luxe goederen/ comsumtief credit.  Als je het bedrag niet bij elkaar kan sparen kan je het ook niet aflossen met rente. 


Heu wat? Sorry maar hier ben je echt wel enorm verkeerd. Dat zal wel zo zijn in enkele gevallen, maar zeker niet voor allen. 3000 euro in 1x betalen is vaak economisch gezien een veel dommere beslissing dan in delen betalen. Met het geld dat je niet uitgegeven hebt kan je vaak meer verdienen dan wat de bank vraagt aan rente. Waarom denk je dat er zo veel bedrijfsleiders financiële renting doen, niet omdat ze het niet kunnen betalen hoor...

- hoe moeten de lease maatschappijen/ geldvertrekker de afschrijving bepalen, aangezien zij geen verstand hebben van kite spullen?

-De geleasde spullen moet ook verzekerd worden, hoe wordt die premie bepaald,aangezien verzekeraar geen verstand hebben van kite spullen?

 Bij zo'n dingen mag je er gerust van uitgaan dat de verzekeraar en lease maatschappijen voor expertise gaan zorgen hoor.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

washichi 01 August / 2015 / 15:15

met het eens met martin404, maar leasen is denk ik wel aantrekkelijk als je op vakantie/stage/reis gaat (of als je een zomerkiter bent).

Ben zelf van plan een halfjaarlijkse/jaarlijkse stage te doen in het buitenland te doen, en kitespullen meenemen kost wat, en misschien heb ik op bestemming wel andere kites nodig dan in NL.
Leasen voor een langere periode (half/jaar) zou dan de oplossing zijn.

washichi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 13 - 20 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)

Bas1983 01 August / 2015 / 15:22

Leuk concept. Ik denk dat je je vooral zou moeten richten op de meer premium markt; mensen die graag ieder jaar nieuwe gear willen gebruiken (en ook bereid zijn daarvoor te betalen!) maar die geen zin hebben in de hassle van verkoop. 

martin404 01 August / 2015 / 16:09

En wat is toch die onzin van "elk jaar het nieuwste model kite" ???

Bij 95% van de kites die elk jaar op de markt komen, betekend dat alleen dat ie een andere kleur heeft als het jaar daarvoor.

Maar sneue types zat in de wereld, dus er zal wel een markt voor zijn.

No kite related brand affiliations

kiterookie 01 August / 2015 / 16:14

@dobbelsteen,

-je denkt dan een verzekeraar de moeite neemt om kite expert in dienst te nemen? Hoeveel nieuwe kites worden er in NL verkocht? Wat is de omzet?  Hoeveel mensen zijn ev geíntersseerd om te leasen?

-een verzekeraar wil trouwen winst maken en niet om kitesurfer makelijk aan spullen te helpen.

- een comsumptief credit gebruik je niet om te investeren, of weet je niet wat dat betekent? Dit is dus geen comsumptief credit voor het geval dat je in de war bent, evenals een hypotheek.

Waarom denk je dat er zo veel bedrijfsleiders financiële renting doen, niet omdat ze het niet kunnen betalen hoor...

- rood staan kost gem 12% rente. Als je  je zo geweldig bent om meer 12% te verdienen met je niet uitgegeven geld, dan heb je vast heel veel geld. Misschien moet je overwegen de beurs opgaan. Zoek ff op hoeveel bedrijven meer dan 12% rendement op hun geïnvesteerd vermogen kunnen maken.  Waarom zal je dan een kite willen leasen? Misschien kan je zelf je kite leasemaatschappij beginnen.

-je kite is na 1 seizoen al 40% van zijn waarde kwijt als die heel blijft, plus de rente, plus verzekering, plus winst. Wat zal dan de lease prijs zijn?

- kitesurfen is zowiezo niet enocomisch.

Ik reageer uitgebreid om zijn bericht om vveen te helpen bij zijn onderzoek en niet om hem af te kraken. Als die alle vraagtekens heeft beantwoord en onderbouwd, dan is die al halverwege zijn onderzoek. Maar ik kan ook net als jij een empirisch antwoord geven, of weet je ook  niet wat dat betekent?

Laat hem zelf met een verzekeraar, een kitesshop en een paar kite merken praten en dan zijn berekeningen maken.  Kijk wat dan zijn conclusie is.

 

 

Last edit by: KITEROOKIE

Langbeest 01 August / 2015 / 17:20

@Kiterookie, waarom nu zo een reactie @Dobbelsteen????
Volgens mij geeft hij gewoon een aantal kritsche noten, zijn gedachte over leasing.
Dit was eindelijk weer eens een gezonde discussie op Hanglos.

Maar goed, On Topic

Geen wind....neem een thermoskan mee

Dobbelsteen 01 August / 2015 / 20:19

-je denkt dan een verzekeraar de moeite neemt om kite expert in dienst te nemen? Hoeveel nieuwe kites worden er in NL verkocht? Wat is de omzet?  Hoeveel mensen zijn ev geíntersseerd om te leasen?


Dat is aan de topicstarter om uit te zoeken. Jij komt al meteen af met dat ze er niets van kennen, lijkt me geen goed argument om al te zeggen dat hij het niet moet doen.

-een verzekeraar wil trouwen winst maken en niet om kitesurfer makelijk aan spullen te helpen.
-je kite is na 1 seizoen al 40% van zijn waarde kwijt als die heel blijft, plus de rente, plus verzekering, plus winst. Wat zal dan de lease prijs zijn?


Ook weer aan de topicstarter om uit te zoeken hoe dit mogelijk is. Als wij het antwoord al wisten, was zijn onderzoek klaar.

- een comsumptief credit gebruik je niet om te investeren, of weet je niet wat dat betekent? Dit is dus geen comsumptief credit voor het geval dat je in de war bent, evenals een hypotheek.


Een auto is ook niet gebruikt om te investeren? Wat is je argument hier nu? Ik heb het over het geld dat NIET gespendeerd wordt, daar kan je eventueel veel beters mee doen.

Waarom denk je dat er zo veel bedrijfsleiders financiële renting doen, niet omdat ze het niet kunnen betalen hoor...

- rood staan kost gem 12% rente. Als je  je zo geweldig bent om meer 12% te verdienen met je niet uitgegeven geld, dan heb je vast heel veel geld. Misschien moet je overwegen de beurs opgaan. Zoek ff op hoeveel bedrijven meer dan 12% rendement op hun geïnvesteerd vermogen kunnen maken.  Waarom zal je dan een kite willen leasen? Misschien kan je zelf je kite leasemaatschappij beginnen.


In rood staan? Waarom begin je daarover? Ik heb het over financiële renting, wat je al kan hebben vanaf 3%. En ja als je bedrijf geen 3% rendement haalt, tja... niet goed he :)

 

- kitesurfen is zowiezo niet enocomisch.


Hoeft toch ook niet? Zolang de leasemaatschappij maar zijn winst kan halen.

Ik reageer uitgebreid om zijn bericht om vveen te helpen bij zijn onderzoek en niet om hem af te kraken. Als die alle vraagtekens heeft beantwoord en onderbouwd, dan is die al halverwege zijn onderzoek. Maar ik kan ook net als jij een empirisch antwoord geven, of weet je ook  niet wat dat betekent?

Laat hem zelf met een verzekeraar, een kitesshop en een paar kite merken praten en dan zijn berekeningen maken.  Kijk wat dan zijn conclusie is.


Misschien ligt het aan mij, maar jouw reactie kwam echt over alsof hij gewoon heel het idee maar moest opgeven.
Ik ben daarop in gegaan met argumenten, zoals nu weeral. Nergens kraak ik zijn idee af, integendeel, ik probeer net jouw negatieve argumenten wat te counteren :) .

Dat is trouwens ook geen persoonlijke aanval op jou hé, zoals @Langebeest zegt, ik probeer een gezonde discussie te houden.

En oh ja ik weet heus wat empirisme inhoudt hoor, maar als jij je daardoor beter voelt wil ik gerust doen alsof ik dat begrip niet ken {#emotions_dlg.schater.gif}

Last edit by: DOBBELSTEEN

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

et1961 01 August / 2015 / 22:34

@Dobbelsteen, ik ben heel benieuwd wat jij op je bankrekening hebt staan en of jij naast goederen die je eigen bezit zijn ook voor het gebruik van goederen betaald (huren/lease).

Ik stel deze vraag, want als ik zo jouw posts lees heb je volgens mij de ballen verstand van geld..... ;)

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

kiterookie 02 August / 2015 / 13:42

@langgeest,

Misschien had ik minder een paar scherpe woordjes ertussen uit moeten halen. Ik schreef met volgende:

Laat hem zelf met een verzekeraar, een kitesshop en een paar kite merken praten en dan zijn berekeningen maken.  Kijk wat dan zijn conclusie is.

Ik reageer uitgebreid om zijn bericht om vveen te helpen bij zijn onderzoek en niet om hem af te kraken. Als die alle vraagtekens heeft beantwoord en onderbouwd, dan is die al halverwege zijn onderzoek.

Als Dobbelsteen zonder enig onderbouwing zijn woordjes moet laten gelden door mijn vragen weg te ebben dan reageer ik wat directer. Ik wilde hierop niet reageren, omdat ik anders te ver off topic ga,

Nu ik zijn laatste reactie lees, was het niet eens de moeite waard om te reageren,

Als die geen verschil ziet tussen een consument die een auto aanschaf voor privé gebruik en een consument die gelegt / investeert in een bv oldtimer of een collectable. Als een de bedrijf dat een wagenpark aanschaft of least geen investering is, dan hoef ik niet in discussie te gaan,

Als de term  financiële renting ( een term dat in BE gebruikt wordt voor operational lease voor auto;s) in verband wil brengen voor het bemachtigen van een kite, dan valt er geen discussie te beginnen. Misschien is die mogelijkheid daar wel.

Ik ken 24 kite merken opnoemen die in NL te verkrijgen zijn, waarschijnlijk zijn er nog een paar meer, Als hij zomaar ervanuit gaat dat er voldoende expertise zal zijn bij geldvertrekkers en verzekeraars, dan zal dat wel toch?

Een kite kopen is een investering voor een kitesurfschool of een verhuurbedrijf, niet voor een recreatief kiter, Voor North, cabrinha en nog een paar merken is kitesurfen economisch rendabel, voor ons kost het alleen maar geld, helaas niet economisch.

Ik heb een hoop vraagtekens neergezet en ik weet zelf niet waar mijn negatieve argumenten staan over het onderzoek van de topic starter.  Dus ik weet niet hoe die hierbij komt:

Misschien ligt het aan mij, maar jouw reactie kwam echt over alsof hij gewoon heel het idee maar moest opgeven.
Ik ben daarop in gegaan met argumenten, zoals nu weeral. Nergens kraak ik zijn idee af, integendeel, ik probeer net jouw negatieve argumenten wat te counteren :) .

@ Dobbelsteen, ik ervaar je woordjes niet als aanval, ik heb er geen moeite mee als het wel zo was, Mijn excuus als ik je mijn woorden wel als persoonlijk aanval zie.  Ik hoop oprecht dat je veel beter kan kiten dan lezen.

En oh ja ik weet heus wat empirisme inhoudt hoor, maar als jij je daardoor beter voelt wil ik gerust doen alsof ik dat begrip niet ken {#emotions_dlg.schater.gif}

Als je dan empirsme had uitgelegd, dan had misschien nog wat bijgedragen.  Het lijkt ook net dat je verstand hebt, het komt alleen niet over als je driekwart van je bericht te knipt en plakt en dan een verloren zinnetje ertussen zet.

veel plezier op het water, I rest this topic

Langbeest 02 August / 2015 / 14:04

@kiterookie, thanks for your reply {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Geen wind....neem een thermoskan mee

nealzie 02 August / 2015 / 14:43

Ik vind het wel degelijk een interessant idee! Ik ga er wel even vanuit dat leasen voor minimaal een jaar of twee jaar is, aangezien het anders gewoon huren is. Huren voor een vakantie kan prima op vrijwel iedere vakantie locatie toch..?

 

Ik heb het afgelopen jaar ieder jaar nieuwe kites gekocht en mn oude verkocht, omdat ik telkens toch niet helemaal tevreden was met mijn materiaal keuze, en geen zin/tijd heb om eerst alle soorten kites te gaan testen, plus, hoeveel weet je nou echt na een uurtje testen..? 

Ik heb dus eerst 1750 uitgegeven aan RPM's (2e hands) om ze vervolgens voor 1350 te verkopen. kostte mij dus 400 voor een jaar. Daarna voor volgens mij weer 1700 Vegasjes gekocht en voor 1300 verkocht. weer 400 kwijt. Toen Park's gekocht voor 1950 en voor 1200 (snik) verkocht. Nu Evo's gekocht die ik waarschijnlijk de komende jaren wel houd.. 

Wat je ook koopt, het gaat je ieder jaar geld kosten, en nu heb ik het gedoe van zelf de kites moeten verkopen, en pas nieuwe kunnen kopen als ik de oude kwijt ben.. Als ik voor die 400,- een jaar lang kites had kunnen leasen had ik dat wel gedaan..!

Het hangt dus helemaal af van de dienst die je biedt, ik denk dat het zeker interessant is. Maar denk dat vooral ook in de éxtra service die je kunt bieden als lease maatschappij..! Dus, bijv. als m'n kite kapot is, kan ik waar dan ook ter wereld bij een dealer een nieuwe kite ophalen. De oude breng ik weg voor reparatie. Wil ik na een half jaar toch liever een 7m dan een 8m, kan ik voor eenmalig x bedrag de kite omwisselen. Dan nog wat korting met vliegmaatschappijen, of ik laat mn lease-set thuis en kan op locatie een zelfde set gebruiken?

Hoe je dat allemaal operationeel voor elkaar krijgt is aan jou ;) maar dat zouden diensten zijn waar mensen extra voor bereid zullen zijn te betalen. Kitesurfen is allang geen 'surfen' meer.. Ik zie meer leasebakken op de parkeerplaatsen dan surfbusjes. Dus afhankelijk van welke doelgroep je hier mee wilt aanspreken kan je weleens een heel interessant idee hebben..! Niet de beginnende jongeren die geen set kunnen betalen maar de vermogende kiters die minder gedoe willen, meer service, meer spulletjes willen uitproberen.. Die kiters zijn toch meer gefocussed op materiaal dan het uiteindelijke surfen ;)

yvveen 02 August / 2015 / 22:55

Ha, een paar dagen later toch een discussie teweeg gebracht.

Bedankt voor de reacties tot nu toe. 

@Kiterookie, ik ben zelf geen kite rookie (ga er van uit jij ook niet, meer een woordgrap) en daarmee heb ik inderdaad ook nagedacht over verdere uitwerking als een samenwerking met een paar merken (bijv. een a, b en wellicht c merk), verzekeraars, shops die meedoen, waardeverminderingen, problemen met verkeerde bedoelingen van gebruikers etc. Ik probeer niet te denken in problemen maar eerst in oplossingen. Stel dat er animo is, hoe is dat dan uit te werken. Het lijkt mij immers te gek om ondernemend bezeg te zijn met mijn grootste hobby. 

Het gaat mij er dan ook meer om hoe jullie over het idee op zichzelf denken > stel dat je nieuw materiaal zou willen en je hebt de mogelijkheid om te leasen tegen een redelijke prijs (ervan uitgaand dat dat haalbaar zou zijn), zou je daartoe bereid zijn, en zo ja wat zou dan voor jou belangrijk zijn? prijs, upgrades, service, extra privileges voor gebruikers etc.

Het wordt inderdaad pas echt interessant als je het internationaal door kunt trekken. Ach ja, think big, dromen is belangrijk toch? Bedankt voor de feedback @Nealzie @Dobbelsteen e.a., van Marco kreeg ik zelfs mail.

Dit idee kwam voort uit o.a. de volgende ervaring:
- nieuw materiaal is duur, toch erg aantrekkelijk; met beter materiaal is het leuker varen
- je interesses en niveau in kiten kan snel veranderen en daarmee ook je voorkeur voor materiaal
- gekocht materiaal kan soms erg tegenvallen, het liefst wil je dan snel weer iets anders
- het juiste tweedehands materiaal voor een goede prijs vinden is een grote zoektocht en vraagt veel tijd (zoeken, reageren, langs gaan)

Ik heb niet het idee dat ik hier goud in handen heb en daar gaat het ook niet om. Iets toevoegen aan de kitewereld lijkt mij echter wel te gek. Ben nog altijd benieuwd naar nieuwe feedback. 

Greetz

 

Last edit by: YVVEEN

kiterookie 03 August / 2015 / 01:06

Hoi Yvveen,

Leuk dat je zelf ook reageert reactie{#emotions_dlg.yes_new.gif} ,

Heel goed van je dat je in oplossing denkt, dat is ook goed. Er is niks mis met je idee.  Maar houd je ogen open, als je de problemen niet ziet, dan kan je het ook niet oplossing vinden.  

heel veel succes met je onderzoek en veel plezier op het water.{#emotions_dlg.coool.gif} gr

GoShaka 01 July / 2023 / 16:51

Hey vrienden van Hanglos!

Inmiddels bestaat dit! Wij hebben www.GoShaka.nl onlangs gelanceerd, check it out!

Cheers,
GoShaka

Last edit by: GOSHAKA

Lars_023 03 July / 2023 / 21:44

You will pay for everything, you will own nothing and be happy.

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)